Een heerlijk dagje Amsterdam

Gisteren ben ik met mijn moeder naar Amsterdam geweest, ze stapte zelf vanuit Zeeland om 7 uur in de trein en ik kwam er bijna anderhalf uur later bij vanuit Rotterdam. We hadden afgesproken om met de tram naar het stedelijk museum te gaan, daar was een tentoonstelling van Marlene Dumas. Daarna zijn we richting de Albert Cuyp gelopen waar we heerlijk geluncht hebben. Ten slotte liepen we verder door de stad terug naar het station.

De tentoonstelling van Dumas was waanzinnig, ik vind kunst wel leuk, maar het spreekt me niet altijd aan. Dumas sprak mij wel aan, wat een bijzondere manier van schilderen heeft die vrouw! Sommige schilderijen leken wel een ziel te hebben.

Na de tentoonstelling liepen we over de Albert Cuyp markt, waar we lekker rondgesnuffeld hebben bij verschillende kramen en winkeltjes. We hebben in die straat bij de Bazar gegeten (ik had even een suikerarm dagje in plaats van suikervrij). We kozen beide voor heerlijke chicken wings met frietjes. De Bazar zit ook in Rotterdam, het is een sfeervol restaurant waar je erg lekker kan eten.

Met een volle buik liepen we verder richting de binnenstad, daar zijn we nog een aantal winkels in geweest. Ik nam mijn moeder mee naar de Flying Tiger en ik ontdekte zelf een winkeltje die ik erg leuk vond: pop cult. Hier verkopen ze merchandise van games en andere nerd-dingen zoals Marvel spullen. Geweldig! Maar heb mezelf er in kunnen houden: met lege handen liep ik trots naar buiten. Toch had ik aan het einde van de dag 2 tassen met allerlei gekochte spullen: 2 boekjes uit de winkel van het stedelijk museum, een schattig notitieboekje, een schaaltje en een heerlijk warm vest. Al met al was het een gezellige dag, hopelijk snel weer zo’n leuk uitje naar een andere stad!

nieuwvest

Over de boekjes heb ik een apart artikel geschreven, deze kan je vinden via deze link.

Leave a Reply

