De slechte eetgewoontes anno 21e eeuw

Een van de stappen die ik wil maken richting een groener leven is het aanpassen van mijn eetpatroon. Door een aantal gezondheidskwaaltjes ben ik een beetje gaan zoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn. Door het bekijken van een heleboel documentaires en series ben ik er achter gekomen dat 80% van de ziektes tegenwoordig te wijten is aan slecht eten: suikers, vetten, véél en véél te weinig groenten en fruit. Stiekem ben ik verslaafd aan Amerikaanse en Britse series over eten, zoals ‘Supersize v.s Superskinny’, ‘extreme weightloss’ en ‘secret eaters’. Naast deze series kijk ik ook regelmatig films en documentaires over eten.

Bovenstaande series die ik genoemd heb gaan over gezond eten, daarnaast veel sporten (extreme weightloss is trouwens wel een heel heftig voorbeeld) en de onbewuste calorieën die men door de dag eet. Ook kijk ik regelmatig documentaires die ik met jullie zal delen. De laatste die ik gezien heb is ‘Fat, Sick & Nearly dead’, deze film keek ik via Netflix. Heb even voor jullie gezocht en hij is ook te zien via YouTube, het filmpje staat onder deze tekst. De film gaat over een man uit Australië die erg ziek is en daardoor zijn eetgewoonten drastisch omgooit: van vette burgers, fastfood en snoep naar alleen nog maar groente- en fruitsappen (zelf gemaakt met de slowjuicer). Dit doet hij 30 dagen, het resultaat zie je in het filmpje. Hij spoort zelfs anderen aan zijn voorbeeld te volgen!

Nu is dit natuurlijk wel heel erg drastisch, maar het is wel waar: de meeste mensen eten veel, ongezond en hebben geen idee wat er in hun voedsel zit. Hierdoor heb ik besloten om suikerarm te gaan eten, hier schrijf ik later meer over.

One thought on “De slechte eetgewoontes anno 21e eeuw

  1. Ben ook een tijdje geleden begonnen het roer om te gooien, maar afgelopen 2 weken slopen er weer slechte gewoontes in, tijd om weer eens grondiger mijn eetgewoontes te analyseren! Want ik wil niet terug van waar ik kom!

Leave a Reply

