Persoonlijke update: schoolstress

Een van de redenen waarom ik een nieuw blog begonnen ben is dat ik af en toe even mijn ei kwijt kan. Vandaar even een stukje over mezelf, en voornamelijk de soapserie genaamd ‘afstuderen’. Mijn studie is International Communication and Management: al sinds vorige winter ben ik bezig met afstuderen. Ik zou dus eigenlijk zo rond januari 2014 mijn diploma moeten hebben gehad. Helaas ging er van alles mis op Hogeschool Inholland Rotterdam, waardoor mijn aanvraag te laat ingewilligd werd en ik zo’n 3 maanden daarna pas een begeleider aangewezen kreeg die erg laat reageerde op mails en alleen contact wilde via Skype als dit van tevoren afgesproken was. Deze begeleider heeft bij mijn tweede kans aangegeven dat mijn uren op waren (na 2 meetings en 10 mails), toen Inholland hiervan op de hoogte was hebben ze me mijn huidige begeleider aangewezen. Zonder hem had ik het al lang opgegeven.

Na mijn tweede kans voor de zomervakantie, heb ik een herkansingsaanvraag gedaan om vóór de zomer mijn derde kans te krijgen, deze is gehonoreerd. Toen ik hier een mail over stuurde kreeg ik moeilijk contact met het kantoor afstuderen, na 3 mails en 2 telefoontjes kreeg ik eindelijk het verlossende antwoord: 14 september mag ik mijn scriptie nogmaals inleveren. Je leest het goed: ná de zomer. Fijn, maar mijn agenda vertelde mij dat de 14e op een zondag viel, toen ik dit aangaf aan Inholland werd mij gelijk verteld dat ik het dan maar de maandag daarna moest inleveren. de 15e dus. Zo gezegd zo gedaan. Veel veranderd aan het stuk en ook mijn begeleider heeft verteld dat hij het raar zou vinden als ik nu niet een voldoende zou krijgen. De school heeft 14 dagen om mijn cijfer bekend te maken, toen dit niet gebeurde op dag 14 heb ik met trillende handen zelf maar gebeld: “o, neehoor, dat cijfer hebben we nog niet.” Naar mijn inziens reden genoeg voor een klacht. Ik kreeg terug dat de school een fout had gemaakt en dat het inlevermoment de 24e was, eind oktober, ná de herfstvakantie zou ik mijn cijfer zéker hebben. Gelukkig hebben ze op aandringen van mij sneller kunnen nakijken, en ben ik uiteindelijk van een 5.0 naar een 4.9 gegaan (wat!??). En dit nadat ik alle feedback netjes verwerkt heb in mijn stuk. Ongelooflijk. Hoe het nu verder gaat, weet ik nog niet, maar deze soap is blijkbaar nog niet afgelopen..

Hoe het er nu uitziet is niet best: ik kan nog geen baan vinden (mijn huidige werkgever heeft me 4 dagen ingeroosterd in november, ik werk in de horeca als bijbaan) mede doordat ik maar niet kan zeggen dat ik mijn diploma heb. En als ik het écht niet meer red kan ik dus ook geen uitkering aanvragen omdat dat niet mag als je nog studeert. De huur moet ik toch blijven betalen en vriend heeft met zijn part-time baan ook niet de middelen op dit moment.

Maar blijf nooit met je handen in je haar zitten!
Gelukkig heb ik ouders die mij altijd zullen steunen, waardoor mijn stressniveau aardig onder controle blijft. Daarnaast zijn er ook positieve dingen waar ik later over zal schrijven: mijn suikerarme nieuwe leefstijl, mijn beestenboel, appartementje en natuurlijk mijn vriend! Nu eerst even goed ademhalen, nadenken, en kijken hoe ik dit verder aan ga pakken.. en blijven solliciteren!

Leave a Reply

