De eerste stap naar de toekomst

Al een lange tijd droom ik er van om te gaan leven zoals ik wil, helaas ben ik op dit moment nog student in Rotterdam, maar mijn dromen liegen er niet om: ik wil een huis met een tuin, mijn dieren, zelfvoorzienend en onmaterialistisch leven. Weten dat je de rest van de maand nog goed rond komt en daarnaast gewoon lekker genieten van de dingen in het leven die geen fortuin kosten.

Het klinkt allemaal zo mooi, helaas is het in Nederland erg moeilijk om een leefstijl zoals dit na te streven. Heb zelf ook gemerkt dat de onderwerpen die mij interesseren en deze levensstijl ondersteunen vaak alleen te vinden zijn in het Engels. In Nederland ziet men nog weinig toegevoegde waarde in ‘groener’ leven. Ik zie dat wel, en gelukkig mijn vriend ook!

Leave a Reply

